Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, mei 10, 2011

Het collegejaar is afgelopen

Alweer een prachtige dag vandaag, toegezongen door "mijn" cardinaal (ik denk wel, dat het telkens dezelfde is, hij zit altijd op hetzelfde plekje) eet ik buiten ontbijt. De bomen zijn nu helemaal in blad en daarmee heb ik complete privacy.


Het huis van onze achterburen rechts is helemaal buiten zicht, links een beetje zichtbaar en vanaf de straat zijn er wat kijkhoekjes. Bloot op het deck gaan zitten kan dus net niet, ha ha!

Opeens moet ik denken aan toen we hier pas woonden en mijn zus een Nederlandse vriendin te logeren had. Die ging topless zonnebaden. Mijn moeder wist niet hoe gauw ze daar een stokje voor moest steken. Of het nog zo is, weet ik niet, maar destijds werd dat onder "public nudity" geschaard en was strafbaar.

Om tien uur heb ik bij Claudia afgesproken om met de honden te gaan wandelen. Cosmo gaat graag mee, want Ranger en hij zijn goede vriendjes. Terwijl de honden binnen spelen, laat Claudia mij hun babykonijntjes zien. Ze dachten twee mannetjes te hebben, maar kwamen er net te laat (het mannetje is nu gecastreerd) achter, dat dat duidelijk niet het geval was.

Er zijn vier kleintjes en helemaal tam al, zo schattig! Ik zou er zo een mee willen nemen, maar ik heb lang geleden gezworen, dat ik voortaan alleen honden en katten als huisdier wil. Teveel gedoe, als we op vakantie gaan, is het ook. Maar wat een lieve wolbaaltjes zijn het.


Het is een hele menagerie bij Claudia thuis. Behalve de konijnen heeft ze een hond, een paar katten, kippen, duiven, schildpadden en een cockatiel. Haar dochter rekende gisteren uit, dat ze 18 huisdieren hebben. In dit seizoen zijn de meesten daarvan buiten. Hun huis en tuin zijn niet zo groot, dus het is een ware kinderboerderij. Ik ben dol op dieren, dus het is leuk om op bezoek te gaan hier.

We lopen een paar mijl met de honden door het park en dan de buurt. We hebben heel wat bij te kletsen, dus voor we het weten zijn we terug bij Claudia's huis. Hopelijk gaan we dit, nu het weer mooier wordt, vaker doen.

Na Cosmo thuis te hebben afgezet, rijd ik naar het centrum. Eerst doe ik een half uur intervals op de crosstrainer. De wandeling was leuk, maar te langzaam om als mijn dagelijkse beweging geteld te worden. Mijn spieren hebben daarvoor meer intensiteit nodig.

Bij Whole Foods haal ik avondeten, weer een maaltje voor op de barbecue. Voor de lunch heb ik zin in een dunne bagel van Manhattan Bagel, maar tot mijn grote teleurstelling verkopen ze die opeens niet meer! Zo jammer! Dan haal ik bij Quizno's maar een bullet met tonijnsalade, ook erg lekker.

Het is weer tijd om mijn pruik bij te laten werken. Mona is in een opperbeste bui. Ik krijg een glas witte wijn, want ze weet, dat ik daar dol op ben en mag een bonbon uitkiezen. Ik neem een witte met de overheerlijke roomvulling. Dat is genieten en zo decadent bij de kapper!

Het gesprek in de salon is geanimeerd. De oudere dame in de stoel naast mij is vooral erg spraakzaam. Ik vraag aan Mona of Saskia haar Relay for Life busje in haar winkel mag zetten. Dat vindt Mona gelukkig goed.

De dame vraagt opeens aan mij of ik Leah's moeder ken. Ik ben helemaal verbaasd, want hoe kan zij dat weten? Zij blijkt de makelaar van Leah's broer te zijn. Omdat Leah's moeder het ook over de Relay for Life had, moest ze aan haar denken. Kleine wereld is het toch!

Op weg naar huis belt Katja helemaal blij, dat ze klaar is. Ze heeft het heel goed gedaan dit semester, niets lager dan een B+. Niet veel later krijg ik een sms van Kai, dat ook hij klaar is (en ook hij heeft het goed gedaan), en op weg naar huis. Nu ben ik de moeder van een sophomore (tweedejaars) en senior (laatstejaars) in college. De tijd gaat wel erg hard!

Net voor het avondeten komt Kai thuis. Rick grilt de kipsate's en ik maak er bruine rijst en komkommersalade bij. Ook heb ik bij Whole Foods een Aziatisch gekruide baby bok choy gekocht. Daarbij hebben we een heel lekker pittige pindasaus. Ik moet zeggen, dat ik de laatste tijd heel wat lekkere pindasauzen heb gevonden, Calve is niet meer nodig. Buiten smullen we van de maaltijd.

Straks gaan we Kai's begin van de zomer vieren met een ijsje van Red Mango.

Voor Nina (en anderen) een gedeelte van het piepkleine kamertje beneden met allerlei draden, waar Rick wonder boven wonder wijs uit kan worden:

13 reacties:

Anja zei

Wat schattig die konijntjes.
Pffff, met recht een dradenkamertje, knap dat Rick er wijs uit kan worden!

Bianca zei

wat leuk die konijntjes maar hier beginnen we er ook maar niet aan ;-)
wat een draden, ik ben blij als we over een poosje een groter kantoor hebben zodat we ze beter kunnen wegwerken dan nu het geval is.
Wat goed van Katja en Kai !

Volgens mij zijn die cardinals nog behoorlijk territoriaal ook want ze vechten wat af soms in tuin hier.

Anoniem zei

Heel herkenbaar dat verhaal van de twee konijntjes die mannetjes zouden zijn! Dat heb ik vroeger ook gehad. Het waren echter broer en zus en de kleintjes hebben het helaas niet overleefd.

Groetjes,

Marieke

Anoniem zei

Heerlijk weer hebben jullie. Schattig vogeltje, wij worden elke dag gewekt door de zingende merels en de tortelduifjes.
Leuke beestenboel bij je kennis, toevallig was er vanmorgen een mevrouw op de radio die 90 dieren in en om het ruitjeshuis heeft.
Dat deed me weer denken aan een programma op de Amerikaanse tv. Ik zag dat in Florida. Daar was toen een man met wel 1000 ratten. BAH!

Wat een draden, ik snap best dat je daar geen verstand van hebt.

Groetjes, Bea

Anoniem zei

Hi Petra, mail mij even op spiekerman@spykercars.com en dan breng ik je in contact met de West Wing White House tour meneer, hij weet ervan en jullie kunnen met 6 man (gratis) de tour krijgen, all you need to do is agree upon a date etc (had zelf ook wel meegewild :-) )
zie je email wel verschijnen, groetjes, Evelyn

MDG zei

Wat een schattige konijntjes!
"Cockatiel" heb ik even moeten opzoeken, dat is een valkparkiet zag ik ;)
Wat fijn dat Katja en Kai het zo goed hebben gedaan, en dan nu heerlijk vakantie!
Ik heb net een donatie gedaan voor Saskia, heeft Katja nog gerelay'd?

Nina zei

Haha, ik dacht: wat doen mijn naam opeens in jouw blog???! :-) Het zijn inderdaad héél veel draden... Wel netjes dat ze zo mooi zijn weggestopt in hun speciale kamertje, al is het daar dus een wirwar van draden.

Heerlijk dat jullie tuin nu zo dichtbegroeid is. En ohhh die konijntjes...! Lekker dat Claudia en jij nu weer wat bijgekletst zijn.

Sandrah zei

Die foto! Ik zou helemaal gek worden van al die draden... Maar volgens mij is het allemaal een stuk duidelijker als je het zelf hebt aangelegd.

Wat lekker dat Katja en Kai al vakantie hebben. Zij hebben echt een heerlijk lange zomer.

Sandra

Hilde zei

Weer bijgelezen!

Ik mis de cardinaaltjes wel! In St.Louis zag je er ook veel...

Onze kinderen zouden ook zo graag een huisdier hebben, maar vermits we regelmatig reizen, vind ik het te moeilijk...

Fijn dat Kai en Katja zo'n goede resultaten hebben! Gefeliciteerd!

Geniet van de zomer en hoe bevalt je nieuwe kapsel?

Groetjes,

naomi zei

Hallo

Gezellig zo'n wandeling en samen met de honden. Ik heb ook een konijn kleintjes blijven leuk, maar grote zijn minder lief.

Heelrijk buiten onbijten.
Wat een mooie namen voor de verschillende jaren. Sophomore en senior.

Groetjes Naomi

Marion2 zei

Wat gaat het allemaal toch snel! Weer een jaar om. Haha, ik dacht dat "sophomore" betekende dat de student bij een soort van geheim gezelschap is aangesloten.
Zo leuk, die konijntjes. Ik zou ze zo willen hebben.

Soraya zei

Haha wat een draden zeg! Hier ligt internet er ook regelmatig uit en na een paar uur doet alles het ineens weer.

Geniet van de zomer met alle kinderen weer bij elkaar.

Petra zei

@Anja - Nou, he? Er zijn er nog meer, dit is nog maar een gedeelte.

@Bianca - Inderdaad zit deze iedere keer weer in dezelfde boom, vandaag ook weer.

@Marieke - Ha ha, zo dachten mijn ouders ooit dwergkonijntjes te kopen, dat bleken Vlaamse reuzen te zijn!

@Bea - Jemig, 1000 ratten! Dat schijnen wel heel intelligente diertjes te zijn.

@Evelyn - Superfantastisch, dat je dat geregeld hebt!

@MDG - Namens Saskia heel hartelijk bedankt!!! Katja heeft ook ge-relayed, maar al in april.

@Nina - Ja, dat kamertje is heel grappig, overal draden en electronica.

@Sandra - Rick heeft allerlei "kaarten" van die draden.

@Hilde - Als je vaak reist zijn dieren wel onhandig. We hebben geluk, dat we goed onderdak voor de onzen hebben.

@Naomi - Alle vier de jaren van high school en college hebben een naam: 1-freshman (ook als je een meisje bent) 2-sophomore 3-junior en 4-senior.

@Marion - Dat kan ik me zo voorstellen! Ik wist die namen ook niet voor ik hierheen verhuisde. Men praat ook voornamelijk over een "freshman" (eerstejaars), "sophomore" etc., ipv 9th grade (high school) of First year's (college).

@Soraya - Het is soms een raadsel, die aansluitingen.